marți, 30 iulie 2013

Oare!?


Astăzi de dimineaţă, chiar dacă a plouat, mă îndreptam spre centrul de examen şi mă întrebam oare cum va fi la acest examen?  Oare vor apărea ceva nou ?(ce mai întrebări), Oare ce va mai face acest emerit ministru al educaţiei, care în loc să ducă politici de reface şcolile profesionale sau meserii, unde ar merge foarte mulţi elevi, este preocupat să consume bani prin a trimite delegaţi de la Ministerul Educaţiei Naţionale (PT CE?) 
Oare aici nu este risipă de bani?  Oare acest ministru este mai eficient decât Funeriu? Oare ştie cu ce se mănâncă sistemul educaţional preşcolar?

Am intrat în centrul de examen şi am întâmpinat o primă probelmă: repartiţia în sălile de examen! ŞOC nici de cum nu am fost repartizaţi în ordine alfabetică sau a numerelor de fişe SIVECO ci într-o ordine inexplicabilă! Am continuat mersul meu şi am ajuns la prima barieră a unei comisii de 7 oameni care te întrebau astfel: În ce sală eşti?(frumos era să întrebe, în ce sală sunteţi repartizat?-primă jignire a deminităţii de cadru didactic), încerc să trec peste aceast şi întreb respectos: Spuneţi-mi vă rog unde este sală unde sunt repartizat? răspunsul nu a întârziat să apară în felul următor: Acolo, undeva jos!( "comunicare eficientă")
Am continuat mersul meu spre sala de examen şi întâlnesc un profesor supraveghetor pe coridor şi întreb de sala de examen, răspunsul asemănător cu a colegului, pe viitor colegul meu(dacă va dori să mă considere coleg); merg mai departe şi dau de o sală unde trebuia să predau toate materialele pe care le aveam: umbrela, telefonul şi o mapă, predându-le fără nici o discuţie ştiind că aceasta este procedura conform metodologiei de organizare a examenului. 
Oare dacă înainte de a fi profesor sunt tratat aşa, atunci cum voi fi tratat după ce voi fi în sistem? Oare să fie acesta modul de încurajare a viitoarelor cadre didactice? 
Cu greu găsesc sala, după ce fostul meu director de pe vremea cînd eram elev la acel liceu, mă salută şi îmi urează mult noroc şi mă întreabă cum mai sunt şi cum merg demersurile pe plan profesional, adica în înfinţarea ONG-ului. M-am simţit extraordinar şi am reuşit să ma deconectez de cum va fi. 
Am pătruns în sala de examen, unde am fost repartizat şi mi s-a arătat banca unde îmi voi scrie lucrarea!
Era o sala infectă, strâmtă, nezugravită, o sală de clasă ce m-a duscu gândul la toaletele publice! 
Oare aceste săli de clasă nu trebuiesc verificate şi făcute la standarde europene, numai preţurile, impozitele şi cerinţele?

Am semnat o primă decalaraţie cu ceea ce trebuie sa respect în timpul examenului şi ce nu am voie,apoi am semnat o noua foaie cu confirmarea de primire a subiectelor, subiecte ce nu am avut voie să le scot din sală de examen! 

Oare de ce? Oare pentru ce au introdus acest lucru, cu ce deranja buna desfăşurare a examenului? Oare nu este cumva o nouă idioţenie a unui nou "parelel al sistemului educaţional"? Oare acest domn, numit Pricopie este cu ceva peste IQ-ul lui  Funeriu? Oare!? Oare!?

La predarea lucrării pe fiecare foaie mi s-a pus cod de bare, de parcă am fi obiecte de magazin sau suntem în gestiune!

Oare suntem noi nişte idioţi, sau nu mai înţelegem ce se doreşte cu acest sistem educaţional?

Oare ce ne aşteaptă până în data de 5 august, dată când se vor afişa rezultatele? 

2 comentarii: